Магистърска програма "Управление на продажбите в търговията"
Цели на обучението:
Магистърската програма „Управление на продажбите в търговията“, редовно обучение, е със срок на обучение 1 г. (два семестъра). Обучението се осъществява съвместно от катедра „Икономика на търговията“, УНСС и катедра „Търговски бизнес“, СА „Д. А. Ценов“ – Свищов по Проект BG05M2OP001-2.016-0004-C01 „Икономическото образование в България 2030“. В магистърската програма могат да кандидатстват и да се обучават студенти, завършили ОКС "бакалавър" от всички професионални направления в УНСС и други акредитирани висши училища. Магистърската програма „Управление на продажбите в търговията“ обхваща значими за успешния търговски бизнес аспекти, свързани с постигането на целите на компанията чрез проактивно търговско взаимодействие с клиентите и поддържането на интензивни и дългосрочни връзки с тях. Основните цели на обучението в ОКС „магистър“, специалност „Управление на продажбите в търговията“, са насочени към:
- познаване и разбиране на теории, принципи и закономерности в областта на управлението на продажбите в търговията;
- постигане на задълбочени теоретико-приложни знания относно търговията и продажбите, включително продажбите на организираните пазари, разработването на стратегии за ефективно насърчаване растежа на продажбите, управлението на търговските екипи, асортимента, веригите за доставка, сделките по търговско посредничество, рекламата, мърчандайзинга;
- овладяване на теоретически и практически знания, свързани с управлението на търговската дейност, с управлението на персонала, стоковия асортимент, продажбите, цените, взаимоотношенията с клиентите и доставчиците;
- приложение на специализирани знания, чрез които се внедряват в практиката нови идеи и решения за утвърждаване на търговския продукт на пазара и нарастване на продажбите.
Професионална реализация:
Завършилите магистри по специалност „Управление на продажбите в търговията“ могат да осъществяват следните основни функции и дейности и да заемат съответните длъжности:
- мениджъри (изпълнителни и търговски директори, маркетинг мениджъри, продуктови мениджъри, мениджъри „ключови клиенти“ и др.) в големи фирми за търговия, холдинги, търговски вериги и др.;
- експертни и ръководни длъжности в институции, осъществяващи регулаторни функции в областта на търговията и защитата на потребителите: министерства, комисии (КЗП, ДКСБТ), областни и общински съвети и др.;
- мениджъри по продажбите в банки, застрахователни агенции, инвестиционни дружества и др.;
- брокери на лицензираните стокови борси;
- предприемачи в областта на търговията и други отрасли на икономиката.
На завършилите магистри се предоставя възможност за продължаване на обучението в образователна и научна степен „доктор“ по научна специалност „Икономика и управление (търговия)“.