Изпълнителният директор на Сенсика и изследователи от агенция „Мяра“ се срещнаха със студенти социолози
Контент анализ в социалните медии като част от все по-релевантните изследователски методи – това беше темата на демонстрационното занятие на Константин Христов от Сенсика пред студенти от четвърти курс в специалност „Социология“ на УНСС. Компанията е специализирана в медиен мониторинг в социалните мрежи с използването на изкуствения интелект, а г-н Христов е съосновател, изпълнителен директор и управляващ партньор. В срещата практически опит сподели и Яница Петкова от агенция „Мяра“, която има постоянна и непосредствена практика в провеждането на фокус групи, дълбочинни интервюта и анализ. Заедно с нея, опит споделиха и изследователите от „Мяра“ Юлиана Гальова, възпитаник на катедрата, и гл. ас. д-р Светлин Тачев, хоноруван преподавател към катедрата и изследовател в Българска академия на науките.
Срещата на студентите с гост-лекторите бе организирана в рамките на учебна дисциплина „Качествени методи в емпиричните изследвания“, която се води от ас. д-р Първан Симеонов, преподавател в катедра „Икономическа социология", Общоикономически факултет.
Младите социолози получиха практически съвети за изследвания в социалните медии в контекста на дигитализацията и навлизането на изкуствения интелект. Анализът на медийното съдържание като пресечна точка между количествени и качествени методи става все по-нужна и незаобиколима изследователска практика в днешния свят, застрашен от пропагандни и хибридни въздействия, дезинформация и фалшиви новини.