Катедра "Медии и обществени комуникации"

УНСС и "Икономедиа" започнаха сътрудничество със серия от лекции

вторник, 19 март 2024 9:40

Разглеждате снимки от УНСС и "Икономедиа" започнаха сътрудничество със серия от лекции

Вижте пълен текст на УНСС и "Икономедиа" започнаха сътрудничество със серия от лекции

Снимка: Капитал

Снимка: Капитал

Вторият гост на студентите бе разследващият журналист Йоан Запрянов, който разказа на студентите за процесите по време на едно журналистическо разследване. Той сподели опита си по осъществяването на разследващи проекти, като даде конкретни примери: купуването от "Капитал" на Фейсбук групата "Русия е непобедима", темите „Исторически парк“ и „Нексо“. Студентите научиха подробности за пътя на получаване на информация, нейната проверка, намиране на други източници, работа на терен.

Вторият гост на студентите бе разследващият журналист Йоан Запрянов, който разказа на студентите за процесите по време на едно журналистическо разследване. Той сподели опита си по осъществяването на разследващи проекти, като даде конкретни примери: купуването от "Капитал" на Фейсбук групата "Русия е непобедима", темите „Исторически парк“ и „Нексо“. Студентите научиха подробности за пътя на получаване на информация, нейната проверка, намиране на други източници, работа на терен.

Новите медийни бизнес модели в "Икономедиа" представи Мария Тойчева – директор  "Дигитален бизнес" на "Капитал". Тя направи паралел с чужди практики, коментира редица данни за трансформациите на медийния бизнес и показа начините, по които „Икономедиа“ въвежда работещи бизнес модели. Тя разгледа по-глобално медийния сектор, като проследи предизвикателствата пред традиционните медии, сред които намаляващите приходи от реклама, социалните медии, потребителски генерираното съдържание, новите навици на аудитория да ползва медийно съдържание. След това се спря подробно на актуални примери за приходи от съдържание. Студентите попълниха и две анкети – дали плащат за достъп до съдържание и къде гледат филми. Въз основа на отговорите им подробно бе развита темата за финансирането на медиите с много конкретика.

Новите медийни бизнес модели в "Икономедиа" представи Мария Тойчева – директор  "Дигитален бизнес" на "Капитал". Тя направи паралел с чужди практики, коментира редица данни за трансформациите на медийния бизнес и показа начините, по които „Икономедиа“ въвежда работещи бизнес модели. Тя разгледа по-глобално медийния сектор, като проследи предизвикателствата пред традиционните медии, сред които намаляващите приходи от реклама, социалните медии, потребителски генерираното съдържание, новите навици на аудитория да ползва медийно съдържание. След това се спря подробно на актуални примери за приходи от съдържание. Студентите попълниха и две анкети – дали плащат за достъп до съдържание и къде гледат филми. Въз основа на отговорите им подробно бе развита темата за финансирането на медиите с много конкретика.

Реалното приложение на бизнес моделите в практиката демонстрира главният редактор на "Дневник" Велислава Попова. Тя проследи процесите, изминати от медийната група, от издаването на последния хартиен брой на „Дневник“ (2011 г.), който бе донесла, за да покаже на студентите, до днешната медийна действителност. Акцентът беше върху видовете абонаментни модели, монетизацията на съдържание и перспективите пред медиите от икономическа гледна точка.

Реалното приложение на бизнес моделите в практиката демонстрира главният редактор на "Дневник" Велислава Попова. Тя проследи процесите, изминати от медийната група, от издаването на последния хартиен брой на „Дневник“ (2011 г.), който бе донесла, за да покаже на студентите, до днешната медийна действителност. Акцентът беше върху видовете абонаментни модели, монетизацията на съдържание и перспективите пред медиите от икономическа гледна точка.

Галерия снимки от УНСС и "Икономедиа" започнаха сътрудничество със серия от лекции  ...