Катедра "Медии и обществени комуникации"

УНСС и "Икономедиа" започнаха сътрудничество със серия от лекции

вторник, 19 март 2024 9:40

Журналисти от „Капитал“  и „Дневник“ изнесоха серия лекции пред студентите от 3 курс от специалностите „Медии и журналистика“ и „Медия икономика“. Лекторите разказаха за добри журналистически и бизнес практики в дисциплината „Онлайн медии“.

Темата на Ивайло Станчев, управляващ редактор на "Капитал" и възпитаник на първия випуск на специалност "Медии и журналистика" в УНСС, бе посветена на инструментите в съвременния нюзрум. Той показа на студентите богатия набор от инструменти, с които работи неговата медия: за производство и дистрибуция на журналистическо съдържание, инструменти за анализ на аудиторията, за брейнсторминг и идеи, за пуш нотификации, за дистрибуция чрез канали като „Вайбър“ и за социалните медии с помощта на изкуствен интелект, за разпространение на информационни бюлетини, аудио и т.н.

Снимка: Капитал

Снимка: Капитал

Вторият гост на студентите бе разследващият журналист Йоан Запрянов, който разказа на студентите за процесите по време на едно журналистическо разследване. Той сподели опита си по осъществяването на разследващи проекти, като даде конкретни примери: купуването от "Капитал" на Фейсбук групата "Русия е непобедима", темите „Исторически парк“ и „Нексо“. Студентите научиха подробности за пътя на получаване на информация, нейната проверка, намиране на други източници, работа на терен.

Новите медийни бизнес модели в "Икономедиа" представи Мария Тойчева – директор  "Дигитален бизнес" на "Капитал". Тя направи паралел с чужди практики, коментира редица данни за трансформациите на медийния бизнес и показа начините, по които „Икономедиа“ въвежда работещи бизнес модели. Тя разгледа по-глобално медийния сектор, като проследи предизвикателствата пред традиционните медии, сред които намаляващите приходи от реклама, социалните медии, потребителски генерираното съдържание, новите навици на аудитория да ползва медийно съдържание. След това се спря подробно на актуални примери за приходи от съдържание. Студентите попълниха и две анкети – дали плащат за достъп до съдържание и къде гледат филми. Въз основа на отговорите им подробно бе развита темата за финансирането на медиите с много конкретика.

Реалното приложение на бизнес моделите в практиката демонстрира главният редактор на "Дневник" Велислава Попова. Тя проследи процесите, изминати от медийната група, от издаването на последния хартиен брой на „Дневник“ (2011 г.), който бе донесла, за да покаже на студентите, до днешната медийна действителност. Акцентът беше върху видовете абонаментни модели, монетизацията на съдържание и перспективите пред медиите от икономическа гледна точка.

Студентите получиха покана за участие в стажантските програми на медийната група. Те се абонираха и за "Академичен Капитал", като преференциалните цени са за всички студенти, докторанти, преподаватели и служители на УНСС, като трябва да се регистрират с институционалния си имейл.

Съвместната работа с "Икономедиа" продължава. На 22 март гост-лектор в програмата "Медийни класове" ще бъде главният редактор на "Капитал" Алексей Лазаров с тема, свързана с изкуствения интелект в медиите.

Галерия снимки от УНСС и "Икономедиа" започнаха сътрудничество със серия от лекции  ...