Катедра "МИО и бизнес"

Магистърски програми
Обновено: понеделник, 15 декември 2025 22:12

МЕЖДУНАРОДЕН МЕНИДЖМЪНТ

Магистърска програма
МЕЖДУНАРОДЕН МЕНИДЖМЪНТ
(3 семестъра, дистанционна форма на обучение)

Цели на обучението:

Магистърската програма „Международен мениджмънт” е насочена към студенти и експерти мотивирани да станат мениджъри, опериращи в международна среда. Програмата осигурява солидни познания в международното управление заедно със солидни основи по икономика, маркетинг и финанси с цел развитие на ръководители, които могат да мислят аналитично и да вземат решения в критични ситуации.
Съвременните предизвикателства от бързото развитие на дигитализацията и на прехода към устойчив и зелен бизнес изискват професионалисти със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на международните икономически отношения, на управлението на международните инвестиционни проекти и интелектуалните продукти, на международния бизнес и маркетинг. Целта е да даде специализирана подготовка на специалисти за работа в глобална и международна среда
Магистърската програма предоставя теоретична подготовка, както и богат набор от аналитични инструменти, които ще позволят на завършилите да се развиват успешно в международна бизнес среда. Целта на специализираната подготовка е обучаемите в програмата да получат знания за европейската бизнес среда, за интеграционните процеси в Европа, за европейската иновационна политика, както и да получат умения за прилагане на подходи и методи за стратегически анализ, за прогнози на промените в международния бизнес и външноикономическите операции.


Професионална реализация:

Завършилите „Международен мениджмънт” в най-висока степен отговарят на специфичните изисквания за заемане на ръководни позиции в държавната и местна администрация, в международни компании, финансови институции и др. Техните знания и умения са адаптивни и към изискванията на институциите на Европейския съюз.
Завършилите магистърската програма ще бъдат подготвени да работят в глобална корпоративна среда, да решават проблеми свързани с глобален маркетинг и финанси, с глобалната верига на стойността, междукултурните различия и интернационализацията на продукти на международните пазари. Програмата дава необходимата квалификация за заемане на професионални позиции в консултантски фирми, индустриални и търговски мултинационални компании, логистични компании, иновативни стартъп компании, международни организации, публична администрация, международни екипи по иновативни изследователски и приложни проекти и др.

Вижте учебния план на програмата: