Втората среща по проект GenESG се проведе в нашия университет
Като ключов партньор, УНСС беше домакин на втората присъствена среща по международния проект GenESG (Sustainable Finance Microlearning with Educational Generative AI), финансиран по програма Erasmus+ (KA220-HED-9DF2524D).
Проектът обединява водещи университети и организации от пет европейски държави – FH Joanneum, Австрия (координатор на проекта); УНСС; The Hague University of Applied Sciences (THUAS), Нидерландия; Cracow University of Economics, Полша; DOBA Business School, Словения и VISIOOM X, Словения.
![]() |
Срещата се проведе в най-новата модерно оборудвана зала за качествени изследвания на УНСС, създадена по проект на ФНИ (договор № КП-06-Н75/2 от 07.12.2023 г.), която предоставя отлични условия за хибридни събития, интерактивни обучения и работа със съвременни технологии.
![]() |
![]() |
В рамките на двудневната среща бяха обсъдени постигнатите резултати и планираните стъпки по разработването на иновативни микрообучителни модули и дигитални инструменти, насочени към изграждане на ESG компетентности сред студентите, преподавателите и представителите на бизнеса.
![]() |
![]() |
Проведоха се и серия лекции пред студенти, включващи теми, като устойчиви финанси, ESG стандарти и нови подходи в обучението, които допринесоха за обогатяването на практическите знанията и разширяването на международните перспективи пред нашите студенти.
В срещата участваха представителите на академичния и проектния екип на УНСС, които работят активно за внедряването на съвременни методи и съдържание в образователния процес. Координатор на проекта от българска страна е проф. д-р Еленита Великова, а участници в него са доц. д-р Гергана Михайлова-Борисова, доц. д-р Георги Николов, гл. ас. д-р Катерина Войческа, гл. ас. д-р Петя Филева, ас. д-р Иво Анев и докторант Лили Станоева.
Проектът GenESG има за цел да създаде ново поколение специалисти, способни да прилагат принципите на устойчивото развитие и ESG в бизнеса и обществото. Чрез иновативни образователни решения и практическо обучение, чрез създаването на интерактивни микрообучителни модули и дигитална среда, управлявана от изкуствен интелект, проектът ще предложи напълно нови форми на учене – динамични, практични и достъпни.