Наш преподавател взе участие в Retail 4.0 – Digital Transformation & Innovation Forum
Доц. д-р Явор Янкулов бе сред лекторите на провелия се на 28 февруари 2018 г. форум "Retail 4.0 – Digital Transformation & Innovation ". Сред темите, които разискваха участниците в организираното от списание Enterprise събитие, бяха новите тенденции в Ритейл трансформацията: Какви са новостите, които трябва да следват търговците, какво търсят клиентите и как те могат да отговорят на търсенето им? Как се променя клиентското преживяне? Как ритейл индустрията се вмества във всичко това? Какви са тенденциите в сегмента, какво ще се случи с реалните, физически обекти на магазините и ще остане ли офлайн пазаруването преживяване от миналото.
Успешният Ритейл търговец в дигиталната ера бе темата, по която говори доц. Явор Янкулов, PhD - Мениджър обучения e-training.bg. Той посочи 5 основни типа търговци. Те са сравнително равномерно разпределени и при прости продажби резултатите им са почти еднакви. Но при технологично сложни и консултативни продажби, В2В или при труден пазар, два от тях са много по-успешни.
Има и един най-неуспешен – „Изграждащ отношения“. Пълна изненада за всички нас, които непрекъснато повтаряме, че при съвременния маркетинг „клиентът е в центъра“. Но той се срива при конкурентен кризисен пазар.
Единият тип успешни търговци е „Самотен вълк“ – упорит, напорист, агресивен, но постига резултати. Той има силно самочувствие като търговец, следва инстинктите си. Вторият тип, „Предизвикателя
Има 5 начина да си среден и само 2 да си ТОП. При прости продажби Топ търговецът продава с 60% повече спрямо средния търговец. При сложни и консултативни продажби – почти три пъти повече. Дори само ½ от средните търговци да се доближат наполовина до резултатите на Топ търговците, това ще рече: - При прости продажби +9%; - При сложни продажби +42%.
Повече за събитието, състояло се в Интерпред София, можете да прочетете тук:
http://enterprise.bg/blog-news/retail-digitalisation/