| 
 МИХАИЛ СТОЯНОВ МИРЧЕВ
 
 
 
| 
| Рождена дата: | 24 Октомври 1954, София |  
| Образование: | 1979 - висше образование, сп. "философия, социология", СУ "Св. Климент Охридски"
 |  
| Научни степени и звания: | 1986 - д-р по философия-социология, ВАК 
 1989 - ст.н.с. II ст. по социология, ВАК
 
 1998 - доцент по социология в БСУ,
 2005 – в УНСС
 
 2009 - д.с.н. доктор на социологическите науки, ВАК
 
 2010 – професор по социология, ВАК
 
 
 |  |  |  
| Ползвани езици: | английски, италиански, руски |  
| Професионален опит: |  |  
| 2010-досега | Професор по социология в УНСС (Университет за национално и световно стопанство), катедра “Икономическа социология” |  
| 2012-2015 | Председател на Българска Социологическа Асоциация |  
| 2009-2012 | Член на УС на БСА (Българска социологическа асоциация) |  
| 2006-2009 | Член на Научна комисия по обществени науки, ВАК към МС |  
| 2005-2010 | Доцент по Социология в УНСС (Университет за национално и световно стопанство), катедра "Икономическа социология" |  
| 2000-2002 | Завеждащ катедра "Социални дейности" в БСУ |  
| 1998-2005 | Доцент по Социология в БСУ (Бургаски Свободен Университет), катедра "Социални дейности"
 |  
| 1997-1999 | Член на УС на БСА (Българска социологическа асоциация) |  
| 1993-досега | Научен ръководител на АССА-М (Агенция за социални проучвания и анализи) |  
| 1990-1992 | Директор на НИИМ (Национален институт за изследвания за младежта) |  
| 1986-1990 | Научен секретар на НИИМ |  
| 1979-1992 | Социолог-изследовател в НИИМ |  
 
 
| Management Committee Member в COST: |  
| 2009-2013 | ISCH Action IS0806 The True European Voter: A Strategy For Analysing the Prospects of European Electoral Democracy That Includes the West, the South and the East of the Continent.
 |  
| 2010-2014 | ISCH Action IS0906 Transforming Audiences, Transforming Societies.
 |  
 Local Expert в национални проекти по Phare Program:
 
 2004                            Интегрирана информационна система в социалния сектор -                                      услуги в сферата на труда и социалната политика.
 Към МТСП, обхващаща осем централни държавни институции - МТСП,                                      НЕА, НОИ, АСП, АИТ, ДАЗД, ГРАО, НСИ.
 
 1996-1998                   Репродуктивно поведение, сексуална култура и подготовка,                                      семейно планиране, употреба на контрацептиви.
 Доклад на АССА-М от емпирично социологическо изследване по                                      проекта (българска и английска версия).
 Основна изследователска ориентация:
 
социална стратификация и мобилност, икономически активно и неактивно население;
теория на дейността, социална активност и иновации;
възпроизводство на населението, социология и демография на семейството, социализация на младежта и децата;
теоретични изследвания по социално управление, политически и властови структури, политически маркетинг, публична комуникация и обществено мнение;
емпирични изследвания на жизнения стандарт, икономическата активност, покупателна способност, икономически мотиви за емиграция, източници на доходи и форми на спестявания;
емпирични изследвания на политическите институции и начини на функционирането им, формиране и реализация на лидерските групи;
изследвания на общественото мнение по актуални събития, ценностни ориентации в масовото съзнание, граждански нагласи и политически избор;
емпирични изследвания на децата и младежта, на семейството и брака, междупоколенчески взаимоотношения; репродуктивно поведение и нагласи; сексуална култура и поведение;
eлекторални изследвания и прогнози, мониторинг на формиране и изява на политическа ориентация и за избор при гласуване; провеждане на изборни кампании;
методика и мониторинг на нагласи и оценки, мотиви за участие и форми на активност на пълнолетното население в сферата на финанси, банки, застраховане, приватизация; икономическа и бизнес активност, семеен бизнес; динамика на материален стандарт и качеството на живота;
маркетингови изследвания и анализи в пазара на недвижимо имущество; безалкохолни напитки и сокове, и бира; електронни медии и преса; банкови и застрахователни услуги, хотелиерски услуги и туризъм;
консултиране на фирми за организационно оптимизиране, изграждане на екипи, подбор на кадри, развитие на човешките ресурси, търговски маркетинг и мониторинг на развитие. Членство в професионални организации:
 
 Член на Българската Социологическа Асоциация
 
 Член на Международната Социологическа Асоциация
 
 Член на Съюза на Българските Журналисти
 |