Маркетинг със специализация „Бранд мениджмънт“
Обучението по магистърската програма Маркетинг със специализация „Бранд мениджмънт“ подготвя висококвалифицирани специалисти и управленски кадри, които притежават задълбочени знания и умения да се реализират на висше управленско равнище в областта на бранд мениджмънта в различни организации.
Цели на обучението
Разработването и управлението на силни марки е от фундаментално значение за придобиването на печелившо конкурентно предимство и осигуряването на дългосрочна възвръщаемост от продуктите, компаниите и организациите. Основните цели на специалността се изразяват в натрупването на знания и формирането на умения относно:
- използването на съответните методи и техники за събиране, обработване, анализ и интерпретация на емпирична информация за пазарите, потребителите, марките и конкурентите;
- разработването и внедряването на нови марки на пазарите, в т.ч. пазарна сегментация, избор на целеви пазар и позициониране на марките;
- управлението на съществуващи марки и архитектури от марки чрез средствата на маркетинг микса;
- вземането на стратегически решения за разширение на съществуващи марки или разработване на нови марки, както и за промени в бранд архитектурата на компаниите, притежаващи няколко или повече марки;
- регулациите на обектите на интелектуална собственост, които са непосредствено свързани с проблематиката по разработването и управлението на марките.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели в съответните предметни полета, които имат не само академичен, но практически опит по разработване и управление на марки в реномирани компании и организации. Под формата на практикум по отделни дисциплини се канят изявени бранд мениджъри на български и чуждестранни компании, работещи в страната.
Професионална реализация
Завършилите специалността могат да се реализират успешно в областта на разработването и управлението на марки в маркетинговите отдели на компаниите и организациите - като бранд мениджъри, групови бранд мениджъри, продуктови мениджъри, маркетинг мениджъри, бранд и маркетингови аналитици и др. Те са подходящи за работа в консултантски, рекламни, изследователски, PR и др. агенции в сферата на маркетинга и брандинга.
„Завършилите магистърските програми на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ на УНСС притежават теоретичната подготовка и практическите умения, които отговарят на нуждите на бизнеса.“ Емил Михайлов |
„В днешния свят все повече се търсят хора, които имат всеобхватен набор от знания и умения, водени от желание за успех и амбиции да покажат и развият най-доброто от себе си. Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ ще ви научи как умело да приложите познанията, които ще придобиете по време на обучението си, в реална среда. Ще ви научи да бъдете предварително подготвени, гъвкави, предприемчиви и ориентирани към клиентите си, за да постигнете целите си. И вечер, когато се прибирате у дома, да сте удовлетворени и горди от поредния постигнат успех през изминалия работен ден.“ Полина Нинчева Senior Product Manager |