Срещи с бизнеса
Ивайло Станчев: Учебният план на специалност „Медии и журналистика“ покрива целия спектър от необходими знания и умения за студентите
Доц. д-р Стела Ангова, ръководител катедра „Медии и обществени комуникации“ и Ивайло Станчев, управляващ редактор на "Капитал"
Сряда, 13 април 2022. В УНСС се проведе кръгла маса с представители на бизнеса за обсъждане на учебните планове за бакалавърска степен на специалностите, водени от факултет „Икономика на инфраструктурата“. На срещата, организирана от Факултетната комисия за оценяване и одобряване на програмите за обучение, присъстваха гости, с които катедрите на факултета поддържат активни връзка през последните години и които много отговорно и добронамерено подходиха към целта на кръглата маса. Представителите на практиката не само дадоха много висока оценка за учебните планове на специалностите във факултета, но и отправиха много ценни препоръки към присъстващите ръководители на катедри, научни секретари и членове на ФКООПО. Ивайло Станчев – управляващ редактор във вестник „Капитал“ и възпитаник на катедра „Медии и обществени комуникации“, подчерта, че учебният план на специалност „Медии и журналистика“ покрива целия спектър от необходими знания и умения, които бъдещите журналисти трябва да усвоят по време на своето обучение в бакалавърска степен. Ивайло Станчев многократно е гостувал като лектор пред студентите в бакалавърска и магистърска степен и има много добра представа за процеса на обучение в катедрата. Според него дългогодишните активни контакти на катедрата с представители на медиите са от изключително важно значение, защото дават възможност на студентите да получат ценни съвети за своята реализация в професията. Неговите впечатления са, че младите хора трябва да работят повече за изграждането на меките си умения, да се научат много добре да работят с бази данни, да търсят достоверни източници на информация и да умеят да проверяват факти. Станчев подчерта, че новите технологии променят бизнес моделите в медиите и че те изискват студентите непрекъснато да повишават дигиталната и технологичната си грамотност.
Магдалена Иванова: Магистърската програма по „Връзки с обществеността“ на катедра „Медии и обществени комуникации“ по много добър начин съчетава теоретичната и практическата подготовка
Доц. д-р Николай Драгомиров, Арно Куюмджиян, Магдалена Иванова, доц. д-р Мария Николова, гл. ас. д-р Иван Вълчанов, Георги Бисерински (от ляво надясно)
27 ноември 2024 г. Факултетната комисия за оценяване и одобряване на програмите за обучение към факултет „Икономика на инфаструктурата“ отново потърси оценката на представителите на бизнеса за учебните планове на специалностите, водени от факултета, като този път акцентът беше поставен върху магистърската степен. В дискусията се включиха гости, с които катедрите от години поддържат активен контакт. Част от тях са завършили своето образование в степен „бакалавър“ и „магистър“ именно във факултета, което им дава възможност да оценят развитието на програмите през последните години и в ролята им на обучавани, и в тази на потребители на кадри от разглежданите специалности. Своето мнение за обучението в магистърска степен споделиха Петра Йовнова – главен директор на ГД "Иновации и логистика на търговската дейност" в ЦКС, Хермина Хачикян – ръководител отдел B2B и бизнес развитие в Техномаркет, Иван Йорданов - ръководител полети в Държавно предприятие “Ръководство въздушно движение”, д-р Светла Тагарева - управител на компания за събитиен мениджмънт и туризъм Confito, Арно Куюмджиян – Българска асоциация снабдяване, Магдалена Иванова – ПР на Българска болнична асоциация и Георги Бисерински – изпълнителен директор на Bloomberg TV Bulgaria и финансов директор на Investor Media Group.
Магдалена Иванова посочи, че магистърската програма по „Връзки с обществеността“ на катедра „Медии и обществени комуникации“ по много добър начин съчетава теоретичната и практическата подготовка на бъдещите ПР специалисти. Тя също има поглед върху процеса на обучение, защото е завършила бакалавърска и магистърска степен в катедрата. След защитата на докторската си дисертация неведнъж е гостувала в рамките на „Майсторските класове“, които са част от учебния план и са особено интересни за студентите, тъй като в тях се включват едни от най-добрите специалисти в сферата. Според нея дисциплината „Кризисен ПР“ трябва да бъде задължителна, а не избираема, тъй като кризи дебнат отвсякъде и специалистите по комуникации трябва да бъдат подготвени да реагират адекватно. Магдалена Иванова бе категорична, че все по-голямо внимание трябва да се отделя на писането на ПР текстове, на етичното поведение и професионалните ценности във връзките с обществеността, които присъстват като дисциплини в учебния план.