Катедра "Медии и обществени комуникации"

Обновено: четвъртък, 11 февруари 2021 11:30

Докторска степен

Правилник за прием на докторанти в УНСС, конкурси и цялата необходима информация можете да видите тук.

Обучението в образователна и научна степен "Доктор" в кaтедра "Медии и обществени комуникации" на УНСС е естествено продължение и надграж­дане на обучението в бакалавърска и магистърска образователно-квалификационна степен по специалностите "Медии и журналистика", "Медия икономика", "Връзки с обществеността" и "Бизнес журналистика и продуцентство", водени от катедра "Медии и обществени комуникации".


Учебният план за докторската програма "Организация и управление извън сферата на материалното производство (медии и комуникации)" се състои от два основни блока: БЛОК А и БЛОК Б. 

Блок А включва три задължителни дисциплини за професионалното направление – "Методология и методика на научните изследвания", "Теория на управлението" и "Медии и обществени комуникации".

Блок Б съдържа 11 избираеми дисциплини, от които докторантите избират три:

  • Теория на медиите и журналистиката
  • Интернет комуникации
  • Медийни продукти и медийни технологии
  • Маркетингови комуникации
  • Теория и практика на връзките с обществеността
  • Социология на медиите и обществените комуникации
  • Глобализация и национална идентичност
  • Теоретични основи на медийната публичност
  • Теория и практика на медийната икономика
  • Медийна етика
  • Изпит по темата на дисертацията

Изследователската работа преминава през следните основни етапи:

  • проучване;
  • експериментални, лабораторни и други емпирични изследвания;
  • подготовка на раздели от дисертационния труд.

Учебният план за докторската програма "Организация и управление извън сферата на материалното производство (медии и комуникации)" се състои от два основни блока: БЛОК А и БЛОК Б

Блок А включва три задължителни дисциплини за професионалното направление – "Методология и методика на научните изследвания", "Теория на управлението" и "Медии и обществени комуникации".

Блок Б съдържа 11 избираеми дисциплини, от които докторантите избират три:

  • Реферат по темата на дисертационния труд
  • Жанрови трансформации в съвременната журналистика
  • Дигитална журналистика
  • Медийни продукти и медийни технологии
  • Маркетингови комуникации
  • Арт журналистика
  • Съвременна българска журналистика
  • Изследователски методи в медийния анализ
  • Продуциране на медиен продукт
  • Академично писане и работа с изследователски източници
  • Изпит по темата на дисертацията

Изследователската работа преминава през следните основни етапи:

  • проучване;
  • експериментални, лабораторни и други емпирични изследвания;
  • подготовка на раздели от дисертационния труд.