Прием за професионална квалификация „Учител по икономика“ за академичната 2025/2026 година
Професионална квалификация „Учител по икономика“
За студенти от 1,2 и 3-ти курс в ОКС Бакалавър, ПН 3.8. Икономика през академичната 2024/2025 година
Продължителност - З семестъра
Такса – 300 лв. на семестър
Може да кандидатствате в периода 1.05.2025 г. – 30.06.2025 г. като подадете заявление (вж. прикачения файл) в кабинет 1011 от 9:00 до 16:00 часа в работни дни или онлайн на e-mail: [email protected]
Курсът ще започне от зимен семестър на академичната 2025/2026 година.
Обучението на студентите за придобиване на професионална квалификация "учител" има за цел да подготви учители по икономическите дисципини, които да се реализират в системата на общообразователните и професионалните училища на територията на Република България.
СЪДЪРЖАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО
Учебният план включва психолого-педагогическа и методическа подготовка.
Учебното съдържание е структурирано в задължителни, избираеми и факултативни учебни дисциплини.
Завършилите притежават разширени и задълбочени теоретични знания и практически умения в следните области: Педагогика, Психология, Компетентностен подход и иновации в образованието, Приобщаващо образование, Информационни и комуникационни технологии в обучението и работа в дигитална среда, Методика на обучението по икономика и др.
Практическото обучение - хоспетиране, текуща педагогическа практика и стажантска практика ще се провежда в базови за университета образователни институции.
ПРОФЕСИОНАЛНА РЕАЛИЗАЦИЯ
На завършилите се издава свидетелство за придобита професионална квалификация „Учител по икономика” и те могат да се реализират като:
• учител по икономическите дисциплини в средно училище от 5-ти до 12-ти клас и в професионални гимназии;
• учител, общообразователен учебен предмет –Технологии и предприемачество;
• учител по Предприемачество;
• учител, хуманитарни и обществени дисциплини в занимания по интереси;
• учител по професионална подготовка в професионалното образование.
• специалист в областта на икономиката в различни образователни институции, в правителствени и неправителствени организации