Катедра "Маркетинг и стратегическо планиране"

Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ с три юбилея – 75 години специалност „Планиране“, 70 години катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ и 30 години специалност „Маркетинг“

четвъртък, 23 ноември 2023 17:10

Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ чества 75 години от създаването на специалност „Планиране“, 70 години катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ и 30 години специалност „Маркетинг“.

Няколко събития отбелязаха годишнините – официално откриване на честванията с ректора проф. д-р Димитър Димитров в аула „Максима“, провеждане на Трета международна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“, представяне на юбилейното издание на актуалната и днес книга на акад. Евгени Матеев „Автоматизирана система за управление на народното стопанство“ и решаване на казус от студентите, зададен от „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани“.

Проф. д-р Христо Катранджиев, ръководител на катедра „Маркетинг и
стратегическо планиране“; ректорът проф. д-р Димитър Димитров;
г-жа Галина Петрова, мениджър от „Кока-Кола Хеленик Ботълинг
Къмпани“ и г-н Григор Николов, управител на GfK Bulgaria

Проф. д-р Христо Катранджиев, ръководител на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, представи историята на Катедрата и открои името на акад. Евгени Матеев, личност надхвърлила границите на България, която има заслуга за развитието не само на Катедрата, но и на Университета. „Това е човек с невероятна визия на бъдещето, положил темелите на нашата катедра. Всички негови книги са визионерски и е необходимо да се изучават. В книгата „Автоматизирана система за управление на народното стопанство“, издадена през 1974 година, която ще представим в рамките на честванията, акад. Евгени Матеев е предвидил неща, които се случват днес. Липсва само дигиталната трансформация и интернет, думи, които не са били познати тогава.“ Проф. Катранджиев подчерта, че Катедрата са завършили възпитаници, които заемат или са заемали  много високи постове в държавните структури на национално и регионално равнище, в различни области на социалното управление. „Наши колеги са били премиери и председатели на Държавната планова комисия, министри на финансите, на икономиката, на енергетиката, областни управители. Много са  заемали и постове на заместник-министри, кметове, ръководители на големи бизнес структури, на банкови институции. Представители на катедрата са работили в Световната банка, Международния валутен фонд и др.“ Проф. Катранджиев не пропусна да спомене и имената на  други именити учени  и преподаватели от Катедрата, като проф. д.ик.н. Васил Манов, чл.-кор. проф. д.ик.н. Иван Илиев и много други.



Ректорът проф. д-р Димитър Димитров подчерта, че освен споменатите личности, носители на високи постижения в науката, академична съвест и морал са и проф. д.ик.н. Иван Хаджииванов, проф. д.ик.н. Тодор Ангелов, проф. д-р Никола Вълев и много други. „Катедрата спечели уважението на академичната общност у нас и в чужбина, отговори на предизвикателствата с много работа, всеотдайност, амбиция, с непрекъснато повишаване на качеството на обучението, с израстване на академичния състав, с участие в много национални и международни проекти. Катедрата винаги ще бъде на водещите позиции не само като създател на стандарти в образованието и науката, но и при проправянето на нови пътища в дигиталния маркетинг.“

Проф. Христо Катранджиев получи от ректора проф. Димитър
Димитров поздравителен адрес и статуетка на проф. Стефан Бобчев,
първи ректор на нашия университет

Г-жа Галина Петрова, мениджър „Управление на работодателска марка“ в „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани“, благодари за възможността компанията да си партнира с Катедрата и с УНСС. „Имаме изградени традиции в партньорството. Част от моите колеги са възпитаници на Университета и се надявам да изграждаме все по-ползотворни отношения в бъдеще. Пожелавам на преподавателите и студентите път, изпълнен с предизвикателства и успехи, а на всички в бизнеса - най-добрите студенти да работят при тях.“


Г-н Григор Николов, управител на GfK Bulgaria (Институт за маркетингови изследвания) посочи, че за него е удоволствие да е сред академичната общност на УНСС и сред студентите, бъдещи маркетолози. Той представи компанията, която е започнала своята дейност преди 90 години в Германия като неправителствена организация и е тръгнала от научните среди. Той уточни, че в нея днес работят 8000 души по света и близо 800 в България.



На официалното откриване присъстваха проф. д-р Матилда Александрова, зам.-ректор по учебната дейност; доц. д.н. Михаил Мусов, зам.-ректор по научноизследователска дейност и международно сътрудничество, проф. д-р Надя Миронова, ръководител катедра „Управление“ (на първи ред от ляво надясно), други ръководители катедри, преподаватели, студенти.

Официални гости и генерални спонсори на конференцията Coca Cola Helenic Bottling Company взеха участие не само в откриването на юбилейните чествания, но и в практическа сесия със студенти от трите специалности на катедрата. В обновената преподавателска читалня на библиотеката, г-жа Галина Петрова –„HRBP and Employer Branding manager“ и нейните колеги дадоха възможност на студентите да работят по практически казуси от бизнес ежедневието на Coca Cola HBC Bulgaria.



Част от събитията по честванията беше и бизнес практиката в областта на маркетинговите изследвания и анализи бе представена по време на специално организирана лекция на г-н Григор Николов – управител на GfK Bulgaria и негови колеги.




Тържественото честване на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ продължи с Третата международна научна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“. Конференцията приветства двама нови уважавани съорганизатори - Police Academy of Czech Republic in Prague и School of Economics, Devi Ahilya Vishwavidyalaya - Indore, M.P., India., присъединили се към мисията да насърчават иновациите, сътрудничеството и обмена на знания в областта на стратегическото планиране, маркетинга и дигитализацията. Събитието предоставя възможност на изследователи, учени, практици и управленци да обменят идеи и да проучат най-новите тенденции, иновации и добри практики в стратегическото планиране и маркетинг в дигиталния свят. Участниците имат възможността да споделят знания, да установят нови контакти, да участват в стимулиращи дискусии.



Галерия снимки от Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ с три юбилея – 75 години специално ...