Открита лекция на тема „5-те пътя на иновациите до пазара“
Цветанка Минчева, директор „Банкиране на дребно“ и член на УС на УниКредит Булбанк говори пред студентите от УНСС на тема „5-те пътя на иновациите до пазара“. Лекцията бе част от инициативата на УниКредит Булбанк „Бизнес Мастър Клас“ по икономика с практическа насоченост. Събитието в голямата конферентна зала под надслов „Сглоби теорията с практиката“ бе открито от доц. д-р Радко Радев, директор на Научноизследователския център за развитие на бизнес компетентности „Иновации и конкурентоспособност“ (u2b) и зам.-ръководител на катедра „Индустриален бизнес“.
| В голямата конферентна зала на университета |
„Иновациите имат водеща роля за развитието на една компания на пазара. Около 79% от компаниите, които са внедрили поне една иновация след 2011 г., имат ръст на оборота с поне 25% повече до 2014 г. по данни на Innobarometer - проучване на ЕК за дейности и нагласи, свързани с иновациите", посочи Цветанка Минчева, която е възпитаник на УНСС.
| Цветанка Минчева и доц. Радко Радев |
Лекторът коментира, че благодарение на бума на технологиите се появяват много компании, които се опитват да заемат част от банковия бизнес, който от своя страна е изключително регулиран, за да се гарантира спокойствието и защитата на потребителите. Затова регулациите поставят пред банките много предизвикателства, с които т. нар. Fin Tech компании не се сблъскват, защото не подлежат на регулации, отбеляза Минчева. Тя даде примери с „играчите във финансовата верига“, говори за правилата, европейското законодателство, защитата на потребителите. Ако една банка иска да има бъдеще, то няма как тя да не залага на иновациите, посочи лекторът.
| Присъстващите на срещата |
Инвестициите в иновации в банкирането се насочват най-вече към повишаване качеството на клиентското обслужване и клиентската удовлетвореност, както и към развитие на алтернативни канали за банкиране, конкретизира Минчева. Те са последвани от инвестициите в иновации при процесите, продуктите и продажбите в банковия бизнес.
| Лекторът |
„Въпросът не е дали, а в какво да се инвестира", изтъкна Минчева. По думите й генерирането и подборът на качествени идеи са изключително важни, за да достигне една иновация до пазара. Няколко са основните начина за генериране на идеи в международни организации, каквато е и УниКредит Булбанк. Това са партньорство с ИТ компании и стартъпи, обмяна на добра практика на ниво група, обмяна на добра практика извън организацията, идея генерирана „отдолу" в организацията.