Катедра "Икономика на търговията"

Публична лекция на Александър Иванов на тема "Търговията в дигиталното пространство"

вторник, 05 декември 2023 19:54

На 5 декември 2023 година пред студенти от специалност „Търговия и продажби” в УНСС се проведе вълнуваща лекция по дигитална търговия и маркетинг, представена от Александър Иванов - управляващ съдружник в агенциите за дигитален маркетинг CreateX и Native.

Лекцията е поредната от цикъла срещи с бизнеса, организирани от Научноизследователския център по търговия към катедра „Икономика на търговията”.

 Студентите бяха предизвикани да си представят близкото бъдеще на дигиталната търговия, социалните мрежи, AR и VR, генеративния изкуствен интелект, но също и да обърнат поглед навътре в себе си, да разкрият своите способности и да търсят най-успешния път за реализация в динамичните промени на дигиталното пространство.

trade_e34e4_e25d1_IMG_0908.jpg

Александър Иванов развълнува препълнената със студенти зала, споделяйки своя опит и несломимо вдъхновение в ежедневието на дигитален маркетолог, като акцентира на:

 Излизането от зоната на комфорт

„Живеем в свят, където бързината на развитие е спираща дъха”, сподели Александър Иванов. Клишето, че „Излизането от зоната на комфорт е единственото място, където се развиваме,” е вярно и има изключително значение в правенето на бизнес и личностното развитие.

Александър Иванов разказа за своя опит и житейски уроци, включително и за периода, прекаран в манастир в Нидерландия. Вълнуваща за аудиторията беше историята за значимостта на усилията и амбициите на всеки човек за постигане на успех и съвета на монах от манастира: „Тръгни по трудния път!”.

 Трансформацията в дигиталния свят и бъдещите тенденции

Последните години сме свидетели на промяна в начина, по който хората взаимодействат с устройствата си. Свидетели сме и на тенденцията клиентските данни да се превръщат в „Новото злато”. Изкуственият интелект от своя страна дава значими възможности на най-бързите в бизнеса и особено на младите и гъвкави компании. Създават се благоприятни условия за успешно конкуриране на стартиращите компании с утвърдените големи корпорации. Всичко това дълбинно променя търговския бизнес.

 Значението на социалните мрежи

Социалните мрежи продължават да завземат нови пространства. Те еволюират като затварят пътя на потребителя с пазаруване на място и транзакции в самите платформи без пренасочване. Необходимо е по-голямо внимание към мрежата TikTok, която според лектора, е била силно подценена от големите корпорации. TikTok е място за себеизразяване на поколението Z, а това е новото поколение потребители. Не беше пропуснат и възходът на виртуалната и разширената реалност (VR и AR), предвиждайки, че те ще променят начина, по който потребителите консумират информация.

trade_e34e4_e25d1_IMG_0918.jpg

Три ценни съвета за личностно развитие

Елиминиране на ненужни контакти;
Работа с хора, на които се възхищаваме;
Фокусиране не само върху резултатите, но и върху личностния растеж.

Споделеното от Александър Иванов предизвика множество въпроси, а също и нови идеи и мотивация на всички присъстващи студенти в препълнената зала „Тържествена”.

 

 

 

 

Галерия снимки от Публична лекция на Александър Иванов на тема "Търговията в дигиталното пространс ...