Публична лекция на Никол Илиева, ръководител продажби в Порше София Запад, пред студенти от спец. Икономика на търговията
На 15.11.2023 г. бе изнесена публична лекция от г-жа Никол Илиева - ръководител продажби в Порше София Запад, пред студентите от специалност “Икономика на търговията”. Събитието бе с цел да се стимулира интереса на студентите към иновациите в областта на търговията и самоусъвършенстването като личности. Гост-лекторът бе изключително впечатляваща личност с невероятна история. Преди около 10 години Никол Илиева завършва Първа английска езикова гимназия в гр. София. След това продължава образованието си в УНСС, където изучава “Икономика с преподаване на английски език” . През този период тя разширява своите познания в областта на икономиката и усъвършенства езиковите си умения по немски и английски език. Г-жа Илиева получава уникална възможност да участва в обменна програма и продължава образованието си във Виена, Австрия, където придобива допълнителен опит като стажант в различни компании.
Благодарение на своите знания и умения, тя става част от образователната програма на “Порше Интер Ауто”, фокусирана върху развитието и усъвършенстването на лидерските качества на личността. Този успех я издига сред обучаващите се и бързо получава първите предложения за работа. Никол Илиева започва своята кариера като асистент мениджър продажби за висококласни автомобили като “Ламборгини”, “Бентли”, “Порше” и “Бугати”. Впоследствие, тя успява да се издигне на позицията на мениджър на маркетинг отдела в същата компания. Нейната амбициозна кариера продължава, когато приема предложение за работа в новото представителство на “Ролс Ройс” в Барселона, където заема и позицията маркетинг директор. В момента тя е ръководител продажби в Порше София Запад.
Историята на г-жа Никол Илиева бе изключително вдъхновяващ пример за нас, младите студенти. Тя демонстрира, че това да следваме мечтите си, е пътят към успеха. Нейният житейски опит ясно показва колко решителен може да бъде човек, когато насочва усилията си към осъществяването на личните си цели.
На лекцията г-жа Илиева предаде ценни съвети в областта на търговията. Тя подчерта важността на персонализирания подход в обслужването на клиентите за успешни продажби. “Колкото по-персонално е обслужването, толкова по-голяма е вероятността клиентът да продължи да избира вашите продукти и услуги”, сподели тя. “Вниманието към детайла и усетът към индивидуалните нужди на клиента са от ключово значение, тъй като той обича да се чувства специален и уважаван”. Никол Илиева акцентира върху факта, че това се постига чрез предоставянето на възможност на клиента да сподели своето собствено мнение и опит. А за компания като Porsche взаимодействието с клиентите не се ограничава само до продажбите, но включва и създаването на преживяване, което оставя трайно впечатление.
Този опит подчерта необходимостта от постоянно създаване на иновативни стратегии в областта на търговията и икономиката. Г-жа Илиева сподели ценни насоки за това как знанията ни могат да бъдат приложени в реалния бизнес свят, където персонализацията и вниманието към клиента заемат централно място във всяка успешна стратегия.
Симона Стоева, 4 курс