Публична лекция "Права и задължения на потребителите при онлайн пазаруване в ЕС" през погледа на студентите
Автор: Александрина Иванова, 4 курс, спец. "Икономика на търговията"
Днес по покана на Научноизследователския център по търговия към катедра „Икономика на търговията" бе изнесена публична лекция от г-жа Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България. Темата "Права и задължения на потребителите при онлайн пазаруване в ЕС" е особено важна в наши дни, когато все повече хора предпочитат да пазаруват онлайн поради удобството и разнообразието на продуктите.
г-жа Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център България,
с преподаватели от катедра "Икономика на търговията"
На лекцията беше обсъдено как да проверяваме търговците, които предлагат стоки и услуги онлайн, какво става, ако размислим за покупка и как да бъдем сигурни в плащанията си. Освен това, беше подчертано, че основното задължение на търговеца е да направи доставка до 30 дни, когато пазаруваме онлайн, и че е важно да проверим начините за доставка и да изберем куриер, в когото имаме доверие.
Също така, беше акцентирано на законовата гаранция, рекламацията и къде можем да намерим информация за нашите права като потребители. Онлайн платформата за решаване на спорове е друга важна тема, която беше разгледана на лекцията.
Важен аспект, който беше обсъден на лекцията, беше процедурата за разглеждане на жалби при проблеми с търговците. Беше подчертано, че много от нас пазаруваме от различни онлайн магазини и че е важно да знаем как да подадем жалба, ако имаме проблем със закупените стоки или услуги.
Европейският потребителски център България предлага процедура за разглеждане на жалби, която може да използваме, ако имаме проблем с търговеца. Информация за тази процедура може да бъде намерена на техния уебсайт: https://www.ecc.bg/bg/submit-complaint
Така че, ако имате проблем с покупката си онлайн, не се колебайте да използвате тази процедура, за да получите справедливо разрешение на проблема си.
Предлаганата информация е много полезна и ще помогне на потребителите да избягват рисковете, свързани с онлайн пазаруването. Всички трябва да сме внимателни и да следваме съветите на Европейския потребителски център България, за да бъдем сигурни в нашите покупки.
След лекцията имаше време за дискусия, където участниците успяха да задават въпроси и да получат по-подробни отговори на темите, разгледани по време на лекцията. Организаторите на събитието също така предоставиха награди на някои от участниците, които участваха в интерактивните дейности по време на лекцията.
Бихме искали да благодарим на Европейския потребителски център България за полезната лекция и за информацията, която споделиха с нас. За повече информация за тяхната работа и контакти, можете да посетите техния уебсайт на https://ecc.bg/ или да ги потърсите на адрес: гр. София, п.к. 1000, ул. Бачо Киро 14.