Студенти и водещи експерти дискутираха компетенциите в търговската професия
„Компетенции в търговската професия – новите изисквания на пазара“ беше темата на първия от трите цикъла практически семинари, организирани от катедра „Икономика на търговията“.
Студентите се срещнаха с Лилия Мишева, прокурист и мениджър човешки ресурси на DB Schenker – България, Златина Михайлова, мениджър развитие на хората в Софарма Трейдинг, Владимир Ралчев, търговски директор на застрахователна компания, и Петко Пенелски, мениджър бизнес развитие СЕЕМЕА в Bulpros.
Дискутирани бяха темите: какви компетенции са нужни в съвременната търговия; какво може да се научи в университета и какво дава практиката; може ли бизнесът да участва в образованието; само знания ли дава специалност „Търговия“ или може да се развият определени умения; какви са нагласите на студентите за това и пр.
Студентите се интересуваха какви умения са най-необходими на мениджърите в търговската практика, какво очакват да видят в работодателите в CV-то на кандидат, който сега завършва бакалавърска степен, биха ли взели на работа специалист, завършил специалност „Икономика на търговията“ в УНСС, и това предимство ли ще бъде при кандидатстване за търговска позиция, как се намира баланс между натоварена работа и личен живот и др.
Експертите посъветваха студентите да учат, защото теорията е важна, но да търсят и практиката, да знаят повече езици, да бъдат честни - в информацията, която дават в CV-то си, в работата си, в отношенията си с колегите, да са наясно какво харесват, да продължат образованието и работата си в област, които са тяхна страст.
Във втория цикъл практически семинари (на 26 април от 16.00 ч. в голямата конферентна зала) ще бъде на тема „Лидерство и мениджмънт – уроците на практиката“. Тогава студентите ще се срещнат с Андрей Евтимов, CEO Doverie Brico AD (Mr.Bricolage), мениджъри от Райфайзен банк България, Кауфланд и други водещи компании.