Катедра „Публична администрация" организира обучителен семинар „Как се пише учебник - правила за академична грамотност“
Семинар за преподаватели на тема „Как се пише учебник - правила за академична грамотност“ организира катедра „Публична администрация" на 13.02.2024 г.
„Това е началото на поредица семинари, посветени на поддържане и повишаване на квалификацията на преподавателите. Специално за този първи семинар поканихме заслужилия професор доктор на икономическите науки Пано Лулански, бивш декан и ръководител катедра, преподавател и учен с голяма експертиза, от когото всички ние сме се учили“, каза доц. д-р Деница Горчилова, ръководител катедра „Публична администрация" и заместник-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет „Управление и администрация".
Проф. д.ик.н. Пано Лулански | Доц. д-р Деница Горчилова | Доц. д-р Александър Вълков |
Доц. д-р Александър Вълков обясни, че идеята за обучителните семинари се е родила спонтанно. „Всички ние сме доктори, писали сме учебници, дисертации, но винаги има какво ново да научиш, да обогатиш знанията си. Освен колегите от нашата катедра сме поканили и колеги от „Регионално развитие" и „Политология", и от Софийския университет, и от департамента „Администрация и управление" на НБУ да споделят своя опит“, каза доц. Вълков.
Проф. д.ик.н. Пано Лулански подробно разясни всички елементи, които трябва да съдържа един учебник, засегна въпросите за концептуалната рамка на учебника като академичен жанр, както и изискванията към качествения академичен учебник. Говори за жанровите разлики между учебника и монографията. „Учебникът трябва да отговаря на дидактическите изисквания, той се пише за студента, той интерпретира много теми, има енциклопедичен характер, включва само доказани знания, докато монографията е задълбочено изследване на една тема, доказва знанието“, обясни проф. Лулански.
Последвалата дискусия засегна въпросите за необходимите промени в жанра на съвременните учебници, разликата между учебник, ръководство и учебно пособие, необходимостта от създаване на междупредметни връзки.
Следващите семинари ще бъдат посветени на теми като: „Водене на лекции", „Технологии на изпитване", „Жанрове в научното писане".