Катедра "Маркетинг и стратегическо планиране"

Международна научна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“ се проведе в УНСС

понеделник, 14 ноември 2022 14:10

Учени от 28 университета от 14 държави взеха участие във Втората международна научна конференция на тема „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“, организирана от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране", която се проведе в Голямата конферентна зала. 


Доц. д-р Михаил Мусов, зам-ректор по
научноизследователска дейност и международно
сътрудничество на УНСС, Марина Ханджиева,
основател на агенцията за дигитален маркетинг
Brandino, ректорът на УНСС проф. д-р Димитър
Димитров, проф. д-р Христо Катранджиев,
ръководител на катедра „Маркетинг и
стратегическо планиране", доц. д-р Елвира
Фетахо, зам.-ректор по научната дейност на
университета „Александър Джувани“ в
Елбасан
 (от дясно наляво)

Ръководителят на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране" проф. д-р Христо Катранджиев поздрави участниците и гостите на конференцията, а също така подчерта, че това е вторият такъв форум, който катедрата организира с университетите партньори и в него участват 28 университета и организации от 14 държави,  а 72 учени ще представят 62 доклада.

Партньори на събитието са Aleksandër Moisiu University of Durrës – Albania; Universitetit Mesdhetar Tirana – Albania; Aleksandër Xhuvani University of Elbasan;  Державний педагогичний университет имени Григория Сковороди – Украйна; Taras Shevchenko National University of Kyiv – УкрайнаTbilisi State University Ivane Javakhishvili  – Georgia. Организаторите изразиха своето удовлетворение от интереса за партньорство в бъдеще, заявено от водещи университети в Австрия, Чехия и Индия, както и амбициозната си цел – индексиране на конференцията в Web of Science.

Ректорът проф. д-р Димитър Димитров приветства участниците в конференцията като подчерта важността на темата. „Ускорената дигитализация, която обстоятелствата наложиха на целия свят, създаде и много нови неизследвани научни полета. Надявам се тази конференция да даде своя принос за попълване на белите петна“, допълни проф. Димитров.


Доц. д-р Михаил Мусов, зам.-ректор по научноизследователска дейност и международно сътрудничество, поздрави участниците и гостите и окачестви събитието като „специално за нашия университет“ и „част от водещите ни научни събития“.


Доц. д-р Елвира Фетахо, зам.-ректор по научната дейност на университета Александър Джувани в Елбасан, също поздрави присъстващите на форума. Тя представи накратко Елбасанския университет и подчерта, че за тях е от особена важност да си партнират с утвърдено висше икономическо училище като Университета за национално и световно стопанство.



Марина Ханджиева, основател на агенцията за дигитален маркетинг Brandino, приветства форума и посочи, че темата на конференцията е много предизвикателна особено във време, в което дигиталният маркетинг играе огромна роля в нашия живот, затова „наистина се радвам, че науката и бизнесът се срещат на този форум“. 


Ректорът проф. д-р Димитър Димитров и проф. д-р Христо Катранджиев официално откриха началото на научния форум.




Специално виртуално участие в конференцията взеха изтъкнати учени в областта, които представиха своите пленарни доклади. Д-р Артур Кордон – водещ специалист в областта на адаптивните и интелигентни системи за управление, бивш преподавател в Университета на Делауеър – САЩ,  основател на „Kordon Consulting Group“ и научен лидер в групата по изкуствен интелект във Фрипорт, щата Тексас – поздрави организаторите за сериозния научен форум. Д-р Кордон представи своя доклад на тема „Artificial Inteligence – A Powerful Engine of the Digital Economy“.

Своите виртуални поздрави към организаторите на конференцията изпратиха и доц. д-р Тетияна Кузниецова и доц. д-р Свитлана Кучеренко, преподаватели в Державний педагогичний университет имени Григория Сковороди – Украйна. Те представиха своя пленарен доклад на тема „Strategic Planning and Decision Making as a Key Components of Economic Digital Gamification“.

Форумът продължи с провеждането на шест хибридни научни сесии, една от които предостави възможност на най-младите изследователи – студенти и докторанти да представят своите разработки и да обменят опит и контакти.

Тържествено закриване на конференцията направи проф. д-р Галина Младенова, която изрази своето удовлетворение от възможността да бъдат представени значими разработки в областта, както и от откриването на нови допирни точки с колеги от други научни направления. Проф. Младенова насочи поглед към бъдещето и предстоящата Трета международна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“, която ще бъде организирана в юбилейна за катедрата година, в която се честват 75 години от създаването на специалност „Стратегическо планиране“ и 70 години от основаването на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“.

Галерия снимки от Международна научна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигитални ...