Катедра "Маркетинг и стратегическо планиране"

Маркетинг в действие: proof.

понеделник, 17 февруари 2025 16:17

След пазарните анализи и планове идва творчеството. „Рекламата е красива. И трудна, и красива.“ – така ни я разказаха от творческата агенция proof. Ангел Искрев (creative director), Емануела Беловарски (head of art) и Дебора Стоева (copywriter) превърнаха лекцията по „Графичен дизайн“ пред студентите от специалност „Маркетинг“ в истинско преживяване сред идеи, визии, думи и … уроци. Много уроци. Видими и невидими. Живи.



В света на рекламата печелят големите идеи. Те са простички прозрения с важни значения. Съдържат малко думи и много смисъл. Обичат да се крият сред купища от знаци. Невидими са. Как да търсим „скритата истина“, която отключва вратата на творчеството? Как да откриваме възможностите? Как да разпознаем голямата идея?  - много отговори за това ни даде Ангел Искрев. Показа ни кампании, реализирани от proof. Разказа ни процеса на тяхното създаване. Обясни „защо“.

Ангел Искрев: голямата идея


По пътя от невидимото към видимото ни преведе Емануела Беловарски. Голямата идея е пълна с настроения, с фини смислови частици и асоциативни връзки. Как да развием чувствителност за тях? Как да ги разберем? Как да ги обясним? И накрая – как да ги покажем? Чрез дизайн. И не сами. Емануела разказа за работата на екипите, които генерират идеи за дизайн, правят скици, изработват ключови визии и рекламни клипове. Разбира се, добави и новия играч – АI. Показа много примери. Разкодира в детайли значенията на символите. Обясни „защо“.

Емануела Беловарски: графичен дизайн


Силата на думите дойде при нас с Дебора Стоева. Тя ни сподели „как“ да търсим отговора на „какво“. Как да влезем в брейнсторминг среща подготвени и как да излезем от нея с много идеи и без послания? Как да задаваме въпроси? Как да разтваряме съзнанието си безгранично и да го затваряме в границите на стратегията … и пак, и пак? Как да говорим на езика на хората? Да звучим човешки. Не умно. Как да формулираме десетки послания, от които едно да продължи напред? Без алгоритъм. С душа. Накрая беше доволна. Ние също. Защото „Рекламата е красива. И трудна, и красива.“

Дебора Стоева: копирайтинг

Галерия снимки от Маркетинг в действие: proof. ...