Национална олимпиада по маркетинг 2016 г.
За четвърта поредна година в голямата конферентна зала на университета се проведе Националната олимпиада по маркетинг, организирана от катедра "Маркетинг и стратегическо планиране". В нея участваха 11 отбора от шест университета - УНСС, Стопанската академия „Д. Ценов“ - Свищов, Икономическия университет – Варна, Нов български университет, Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, Югозападния университет „Неофит Рилски“ - Благоевград.
На откриването на олимпиадата присъстваха ректорът на УНСС проф. д.ик.н Стати Статев, проф. д-р Симеон Желев, декан на факултет „Управление и администрация", доц. д-р Пенчо Иванов, ръководител на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране", доц. д-р Галина Младенова, София Попова, груп бранд мениджър на „Арома”, преподаватели, студенти, гости.
При откриването на олимпиадата. Отляво надясно: доц. Пенчо Иванов,
доц. Галина Младенова, проф. Симеон Желев, проф. Стати Статев, София Попова,
доц. Христо Катранджиев, проф. Боян Дуранкев
„Моето присъствие тук не е случайно. Връщам се в 2009 г., когато се роди идеята и с много ентусиазъм, заедно с колегите от катедрата под ръководството на доц. Иванов, започнахме тази инициатива”, каза ректорът. „Доволен съм, че през годините тя се разви, защото в наше време много трудно се създават традиции”, акцентира той. Отбеляза също и утвърдените и престижни фирми, които са се включили в олимпиадата с изработването на казуси.
В голямата конферентна зала
„Решенията, които даваха студентите бяха на професионално ниво. Това е една игра, но с реални измерения”, добави проф. Статев. Той сподели пред присъстващите, че връзката между бизнеса и науката се осъществява чрез ефективна работа, каквато е и олимпиадата по маркетинг. „Вече сме създали маркетингова национална среда между университетите, в които има катедри и специалности по маркетинг”, подчерта ректорът. По думите му единадесетте отбора, които са се включили в състезанието тази година, ще гарантират добра конкуренция.
Проф. Статев благодари на София Попова и нейния екип за разработването на казуса. „Ще продължим да работим по този конкурс. УНСС е престижен бизнес университет, а сме и най-голямото по численост висше училище в страната. Очакваме студентите ни тази година да достигнат 22 хиляди. Искам да стимулирам организаторите на форума и те да започнат подготовката за следващата олимпиада, за да се превърне в международна”, завърши ректорът.
Ректорът приветства участниците в олимпиадата
„Събираме се, за да излъчим най-добрия сред най-добрите студенти по маркетинг. Ако в древните олимпийски игри участниците са мерили физически сили и ловкост, днес и утре вие ще мерите своите интелектуални сили и ловкост, своята аналитичност, креативност, любознателност, съобразителност“, отбеляза доц. Младенова. Тя отправи благодарност към ръководството на УНСС за подкрепата, помощта и грижата, която то полага за насърчаването на студентската изява и творчество. Благодари и на маркетинговите специалисти от фирма „Арома”, които по нейните думи с голямо желание са се включили в изработването на казуса, изтъкна и силната мотивация на сродните катедри и участниците в олимпиадата.
Отборите
„Подготвили сме за вас един много труден казус, но той ще ви позволи да впрегнете своята креативност и да покажете всички знания, които сте натрупали по време на вашето следване”, заяви Попова. „Вие ще работите по реален казус, по който работи и нашият маркетингов екип и в момента подготвя лансиране на нови продукти. С интерес ще очакваме вашите решения”, добави тя.
След официалното откриване на олимпиадата, студентите започнаха работа по казуса.
Участниците в олимпиадата получиха задачата да изготвят предложение за пазарно позициониране на новата продуктова линия – подмарка на Астера и да очертаят маркетингов план, осигуряващ успешен старт и перспективи за развитието й в бъдеще. Всички отбори представиха креативни идеи и показаха отлична екипна работа.
Единадесетте отбора от шестте университета са в състав:
Икономически университет – Варна: студентите са с ръководител ас. Виктория Станчева. Първият екип включва Яна Къркова, Диляна Куртева, Тодор Тодоров, а вторият екип Гергана Петкова, Мария-Магдалена Ташкова, Александър Арнаудов.
Нов български университет: студентите са с ръководител гл. ас. Стефания Темелкова и гл. ас. д-р Димитър Трендафилов. Първи екип в състав Кристина Иванова, Анна Димитрова, Илиян Димитров, втори екип – Анна Томова, Деница Стойчева, Йордан Димитров.
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски”: студентите са с ръководител доц. д-р Теофана Димитрова. Първи екип в състав Ива Миховска, Радина Калайджиева, Венелин Ковачев.
Стопанска академия „Д. Ценов” – Свищов: студентите са с ръководител доц. д-р Маруся Смокова. Първи екип включва Венета Петкова, Живко Гичев, Любослав Петров, втори екип – Лора Тотева, Нина Спасова, Александър Трифонов.
Университет за национално и световно стопанство: студентите са с ръководител доц. д-р Галина Младенова. Първият екип е в състав Ивелин Иванов, Александрина Желязкова, Йоана Алексиева, вторият – Александрина Гочева, Теодора Илиева, Стефан Грънчаров, а третият – Кристина Минчева, Кристина Панайотова, Петя Цветанова.
Югозападен университет „Неофит Рилски” – Благоевград: студентите са с ръководител гл. ас. д-р Динка Златева и докторант Радослав Владов. Първи екип в състав Мариела Митрева, Милена Тренева, Сабие Закир.