Специалност „Маркетинг”
Специалност „Маркетинг” е създадена през 1991 г. (първоначално като „Маркетинг и мениджмънт”, а от 1995 г. – „Маркетинг”). В първи и втори курс от обучението си в ОКС „бакалавър” студентите изучават задължителни и избираеми общоуниверситетски дисциплини както всички свои колеги от професионално направление „Икономика”. В трети курс изучават задължителни и факултетни избираеми дисциплини като: социална политика, маркетингови изследвания, маркетингово планиране, потребителско поведение, въведение в иконометрията, интернет технологии, икономически анализи и прогнози, икономическа статистика и др. Особено внимание се отделя на пазарните проучвания, потребителското поведение и маркетинговото планиране, които за бакалаврите от специалността са надстройка над общия курс по маркетинг, изучаван от всички икономисти във втори курс. Заедно с това тези дисциплини са и базата за знанията и уменията, които студентите от специалността трябва да усвоят в четвърти курс чрез изучаването на специалните задължителни, избираеми и факултативни дисциплини, основните от които са: продуктова политика, ценова политика, комуникационна политика (имат се предвид интегрираните маркетингови комуникации), дистрибуционна политика, маркетинг на интелектуални продукти, управление на продажбите, моделиране в маркетинга, конкурентни стратегии, маркетинг в интернет, директен маркетинг и др. Дипломирането на студентите в ОКС „бакалавър” става чрез полагане на държавен изпит по специалността.
Завършилите специалност „Маркетинг” могат да работят в органи на държавната и местната власт, големи, средни и малки фирми, холдинги, сдружения, корпорации, фондации, специализирани агенции, финансови институции, международни организации.
На следващото ниво – ОКС „магистър” се получава профилирана подготовка по маркетинг в конкретни сфери на дейност, за които се изисква тази степен. Дипломирането става чрез защита на магистърска теза. Магистрите получават квалификация, която им позволява да заемат такива длъжности като: маркетингов мениджър, маркетингов консултант, специалист по пазарни проучвания, по пазарна политика, по снабдяване, по пласментна дейност, по маркетингови комуникации (реклама, връзки с обществеността, стимулиране на продажбите, директни продажби) и др.
Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране” предлага следните магистърски програми:
- „Маркетинг” – редовна и дистанционна форма на обучение със срок на обучение съответно 1 година (за получили бакалавърска степен по маркетинг), 1.5 години (за бакалаври от всички други специалности в професионално направление „Икономика”) и 2 години (за неикономисти);
- „Корпоративни стратегии и дигитални трансформации” – редовна форма на обучение при същите условия (както за „Маркетинг”) за 1 година.