Стартира студентски Конкурс за дигитална рекламна кампания за отговорна консумация на алкохол
За втора поредна година УНСС и Асоциация „спиритсБЪЛГАРИЯ“ си подават ръка за популяризиране на отговорната консумация на алкохол от младите възрастни. Представители на Асоциацията, съвместно с катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, проведоха семинар пред студентите от Катедрата, с който се обяви началото на Конкурс за дигитална рекламна кампания под надслов „Кога и колко?“.
В Конкурса могат да участват студенти, които понастоящем учат в УНСС, индивидуално или групово, като се препоръчва да се формират отбори по 4 души, които да обединят своите знания и умения, за да предложат краен продукт, който би бил сравним с такъв на истинска рекламна агенция.
Победителите ще получат и големи награди. Проектът, класиран на първо място, ще бъде награден с 5000 лв., втората награда е 3000 лв., а студентът или студентите, класирали се на трето място, ще получат 1500 лв. Ще има и допълнителни награди за участниците. Конкуренцията е голяма, тъй като освен студентите от УНСС в конкурса ще се включат и студенти, които учат в СУ „Св. Климент Охридски“, Нов български университет и Националната художествена академия.
Новото в тазгодишния Конкурс е, че тримата победители ще представят България в европейския конкурс за отговорна консумация на алкохол United in Moderation. В случай че се класират на едно от челните места в него, те ще бъдат поканени на церемонията в Брюксел, Белгия, през ноември 2025 г. за сметка на организаторите.
Ралица Скорчева-Славова, председател на Асоциация
„спиритсБЪЛГАРИЯ“, проф. д-р Христо Катранджиев,
ръководител на катедра „Маркетинг и стратегическо
планиране“, Гергана Гевезова-Колева, изпълнителен
секретар на Асоциацията, и гл. ас. д-р Борислава
Стоименова от Катедрата, координатор по
организацията на Конкурса от страна на УНСС (от дясно наляво)
Лекторите разясниха пред студентите от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ как алкохолът действа на организма, за колко време се разгражда, рисковете да караш автомобил в нетрезво състояние, вредата от прекомерната употреба на алкохол, опасността от алкохолната зависимост, какво е алкохолен градус и какво е САК – съдържанието на алкохол в кръвта.
Ралица Скорчева-Славова обясни, че „спиритсБЪЛГАРИЯ“ представлява производители и разпространители на спиртни напитки, но част от нейната дейност е и организирането на социални кампании, в които се разяснява вредата от прекомерната употреба на алкохол. Тя акцентира на моментите кога НЕ трябва да се пие алкохол – при бременност, шофиране, работа с машини, работа на опасен терен, спортуване, явяване на изпит, както и при определени болестни състояния.
„Целта на този Конкурс е да подтикне младите хора към създаването на един интересен маркетингов продукт за отговорна консумация на алкохол, която остава в рамките на доброто обществено поведение и настроение“, каза Гергана Гевезова-Колева, която в своята презентация се спря на необходимостта от познаването на рисковете при консумация на алкохол и даде насоки за отговорно пиене. Специално засегна темата за шофирането в нетрезво състояние и големите санкции, регламентирани в Закона за движение по пътищата, за шофьорите, които са употребили алкохол, като голяма глоба, отнемане на книжката, а в някои случаи и затвор.
Презентацията „Кога и колко – програма за отговорна консумация на алкохол“ можете да намерите тук.
Представен бе и проектът, спечелил първото място на първия конкурс. Той е на Алиса Гюзелева, студентка от НБУ, която е разработила калкулатор, с който може да се изчисли за секунди след колко време ще се разгради изпитият алкохол като се въведе количеството на изпитото и градусите му.
Този АЛКОкалкулатор може да видите тук.
Проф. д-р Христо Катранджиев поздрави Асоциацията за социално отговорната кампания и пожела на студентите да се постараят да използват наученото и да разработят проекти, с които да станат победители.
За конкурса
Всеки проект трябва да включва: име на проекта, слоган, текстова част, в която да се обясни концепцията и мотивацията за нейното създаване, предложение за медийно разпространение и представяне на дигитален продукт, който може да се състои от: комикс, игра, викторина, видео, анимация, калкулатор, мобилно приложение, или всякакво друго визуално послание, което може да въздейства на публиката с цел по-висока осведоменост относно отговорната консумация на алкохол.
Регламента за Конкурса можете да намерите тук.
Проектите трябва да са придружени от заявка за участие, която можете да намерите тук.
Срокът за изпращане на проектите (заявката за участие заедно с готовия творчески продукт) е до 23:59 ч. на 27 април 2025 г.
Адресът, на който трябва да бъдат изпратени проектите: [email protected]
Тържествената церемония по награждаването ще се проведе на 22 май 2025 г. от 16.00 ч. в зала „Тържествена“ на УНСС.