Катедра "Медии и обществени комуникации"

УНСС и Lidl организираха дебат за „Знанията и уменията на 21 век “ с фокус върху медийната и информационна грамотност

четвъртък, 21 март 2024 9:36

Кои са уменията на бъдещето? Защо медийната и информационната грамотност е все по-важна днес? Кои умения са ключови за успешната комуникация? Повече помага или пречи AI в обучението и работата? Това са само част от въпросите, около които се състоя дебатът „Знанията и уменията на 21 век “, организиран от УНСС и Lidl на 19 март 2024 г. в обновеното библиотечно пространство на университета. Събитието беше открито от проф. д-р Цветана Стоянова - заместник-ректор по институционално и бизнес сътрудничество и студентски политики.

За катедра „Медии и обществени комуникации“ - катедра на ЮНЕСКО по медийна и информационна грамотност и културни политики за устойчиво развитие, въпросите за нивата на медийна и информационна грамотност в България, политиките за нейното развитие във формалното и неформалното образование, са в основата на проекта, с който тя придоби статут на катедра на ЮНЕСКО през 2022 г.

Участие в дебата взе гл. ас. д-р Мария Николова – преподавател в катедрата, която представи резултатите от университетския проект за медийната грамотност в България, като акцентира върху нуждата от адаптирането на добрите практики от други европейски държави при създаването на национални стратегически документи за преподаването и изучаването на медийната и дигиталната грамотност.

Д-р Николова разказа и за изследването сред 543 учители от средните училища в цялата страна, като подчерта някои от затрудненията, които те срещат във включването на медийната и информационната грамотност в предметите на учениците от различни класове.

В събитието участваха още Kатерина Шопова – директор „Човешки ресурси“, Lidl България, която описа трите групи умения, които са необходими в 21 век и акцентира най-вече на социалните – критично мислене, умения за работа в екип, решаване на проблеми и учене през целия живот. Тя подчерта, че знанието трябва отново да се бъде припознато като основна ценност в обществата, за да бъдат те проспериращи.

В дебата се включиха още доц. д-р Александър Христов - преподавател в катедра „МИО и бизнес“ и зам.-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет ,,Международна икономика и политика“ и Нонна Георгиева, студент от 3 курс от специалност „международни икономически отношения“.

На събитието присъстваха още преподаватели от катедра “Медии и обществени комуникации” и студенти от 3. курс от специалностите “Медии и журналистика” и “Медия икономика”.

Галерия снимки от УНСС и Lidl организираха дебат за „Знанията и уменията на 21 век “ с фокус върху ...