Наръчникът "Азбука на журналистиката" бе официално представен в УНСС
УНСС и катедра „Медии и обществени комуникации“ (UNESCO Chair on Media and Information Literacy and Cultural Policies for Sustainable Development) бяха домакини на първото представяне на „Азбука на журналистиката“ - наръчник за студенти, преподаватели и практикуващи под редакцията на Клаудия Маст.
Наръчникът се издава за първи път на български език от фондация „Конрад Аденауер“ и в него е представена съвременната архитектура на медийната организация, изискванията за добра и достоверна журналистика, техники за проучване и комуникация с аудиторията, управленски задачи и изготвяне на концепции от маркетинга и организация на редакцията. Описва и анализира различните предизвикателства пред съвременните мултимедийни похвати, нови форми и формати в медиите.
„Азбука на журналистиката“ беше представена от Хенрик Зитих – ръководител на медийната програма за Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“. Той разказа за възможностите на програмата и как чрез нея студентите да усъвършенстват професионалните си журналистически умения.
Доц. д-р Михаил Мусов - заместник-ректор по научноизследователска дейност и международно сътрудничество, приветства инициативата на фондацията за издаването на наръчника като подчерта, че подобни книги за ценни и за образованието на студентите по журналистика, за медийната грамотност в контекста на усложнената комуникационна среда и предизвикателствата пред борбата с фалшивите новини и дезинформацията.
Доц. д-р Светла Цанкова акцентира върху това, че „Азбука на журналистиката“ ще допринесе за образованието на студентите по медии и комуникации, ще обогати знанията им за различните сфери в журналистиката и процесите по създаването на медийна продукция.
Събитието беше съчетано и с лекция на Александър Андреев, дългогодишен ръководител на българската редакция на "Deutsche Welle", който вдъхновяващо разказа за опита си като журналист в Германия и България и, чрез примери от собствената си практика, описа пред студентите колко е важна проверката на фактите, приоритизирането на качественото съдържание пред ексклузивността, спецификите на медийните пазари в България и Германия и им даде ценни професионални напътствия.
Представянето беше модерирано от гл. ас. д-р Илия Вълков, който насърчи бъдещите колеги да оползотворяват шансовете, които им предоставя медийната програма и да бъдат активни в търсенето на възможности за трупането на нови знания и умения с сферата на медиите и комуникациите.