Избираеми дисциплини за четвърти курс
Избираеми дисциплини за седми/зимен семестър:
- Социална отговорност на бизнеса
- Финансови пазари и инструменти
-
Социално предпиемачество
Избира се едната от трите дисциплини.
Избираеми дисциплини за осми/летен семестър:
- Управление на малкия бизнес
- Управленска политика
- Управление на качеството
Избира се едната от трите дисциплини.
Водените от катедра "Управление" дисциплини през последната учебна година от обучението са:
- Социална отговорност на бизнеса - води се от доц. Филип Стоянов и има за цел да предостави широк преглед на съвременните тенденции в политиките за корпоративна социална отговорност и на предимствата, инструментите и практиките, свързани със света на социалната отговорност. Разглежда връзката между бизнеса и обществото, заедно с това как може да се управлява балансът и стратегиите в подкрепа на Корпоративна социална отговорност и устойчивостта.
- Финансови пазари и инструменти – води се от доц. Марчев и екип, като основната цел на дисциплината е да запознае студентите с предназначението, организацията и начините за функциониране на съвременните финансови пазари и инструменти. Вниманието е насочено към изясняване на основните принципи и механизми и тяхното използване при практическото опериране на финансовите пазари. В условия, максимално близки до реалните, студентите се запознават с конкретните методи за анализ и прогнозиране на финансовите пазари, правилата за тяхното функциониране и начините за изпълнение на различни видове сделки.
- Управление на малкия бизнес – води се от гл. ас. д-р Илия Керезиев и е подходяща за студенти, които обмислят да стартират собствен бизнес или да се развиват професионално като мениджъри в малки и средни предприятия. Дисциплината е ориентирана към онези, които искат не просто да учат управление, а да разберат как се изгражда и поддържа устойчив и успешен бизнес. Акцентът е върху реалните предизвикателства в практиката – от стартиране на собствено предприятие, през стратегическо и оперативно управление, до етапите на развитие и растеж. В хода на обучението се усвояват конкретни инструменти, приложими в реални бизнес ситуации – финансиране, маркетинг, организация на дейността, ценообразуване, връзки с клиенти. Основна задача е разработването на бизнес план, чрез който студентите могат да трансформират идея в работещ модел за успешен бизнес.
- Управленска политика - води се в екип от доц. Ангел Доралийски и доц. Ивайло Илиев. Дисциплина дава възможност на студентите да получат необходимите им знания и умения за формиране и реализиране на определена политика в управлението на дадена организация. В обучението се използва подхода "Learning by doing", а студентите имат възможността да се освободят от изпита.