Катедра "Управление"

Обновено: понеделник, 17 юни 2024 17:53

Избираеми дисциплини за трети курс

Избираеми дисциплини за шести/летен семестър (съгласно учебния план от 2022/2023):

През третата година от обучението по специалността студентите имат възмозността да изберат четири от дисциплините в шести (летен) семестър, като изборът е в 4 различни блока, както следва:

Първи блок

 (избира се една от дисциплините)

  1. Антикризисно управление

  2. Държавни политики и стратегии

  3. Институции на гражданското общество

Втори блок

 (избира се една от дисциплините)

  1. Развитие на човешкия капитал в публичната администрация

  2. Системи за управленски контрол

  3. Устойчиво развитие на регионите

Трети блок

(избира се една от дисциплините)

  1. Методи за изследвания в бизнеса

  2. Предприемачество в публичния сектор

  3. Развиващи се региони и пазари

Четвърти блок

 (избира се една от дисциплините)

  1. Делови игри в управлението

  2. Иновативно развитие на територията

  3. Управление на социалното развитие


Водените от катедра "Управление" дисциплини през третата учебна година от обучението са:

  1. Антикризисно управление - води се от проф. Мариана Кузманова. Превантивни мерки срещу настъпване на кризи от различно естество в организацията, но и мерки за оцеляване и адаптиране в условията на вече настъпила криза.
  2. Системи за управленски контрол - води се от проф. Мая Ламбовска. Целта на дисциплината е да даде базови познания на студентите за изграждането и функционирането на системите за управленски контрол в съвременните организации.
  3. Методи за изследвания в бизнеса - води се от проф. Матилда Александрова. Идентифициране на необходими за решаване изследователски задачи. Набиране на необходимата информация. Преработването на информацията в удобен вид. Анализ на информацията. Извеждане на полезни изводи.
  4. Делови игри в управлението - води се от доц. Ангел Марчев. Почти не е необходимо разяснение. Използването на игрови методи при решаването на управленски въпроси. По дисциплината няма изпит от класически тип, но оценката се формира от участието и разработването на делови игри по време на семестъра.