Избираеми дисциплини за втори курс
Във втората година от обучението по специалността има възможност да се изберат общо пет от изучаваните дисциплини - две във трети и три в четвърти семестър.
Трети семестър:
|
Четвърти семестър:
|
||||||||
Първи блок: 1. Информационни системи и технологии 1. Маркетинг (избира се една от двете дисциплини) |
Първи блок: 3. Стратегии за е-бизнес 3. Териториално и административно устройство (избира се една от двете дисциплини) |
||||||||
Втори блок: 2. Иновации и регионална специализация 2. Управление на проекти в публичния сектор (избира се една от двете дисциплини) |
Втори блок: 4. Международни организации и институции 4. Управленски решения и комуникации (избира се една от двете дисциплини) Трети блок: 5. Конфликтология 5. Регионален икономически растеж (избира се една от двете дисциплини) |
Водените от катедра "Управление" дисциплини през втората година от обучението са:
1. Стратегии за е-бизнес
Дисциплината “Стратегии за е-бизнес” е избираема за студентите от направление „Администрация и управление” в ОКС “Бакалавър” от учебната 2014/2015 г..
Описание на съдържанието: Дисциплината „Стратегии за е- бизнес” акцентира на основните въпроси, свързани с използването на електронните технологии за повишаване ефективността на организацията. Много компании прилагат електронна търговия, защото разбират, че тя е начин за повишаване на производителността, предлага нови и оригинални услуги и увеличава качеството на бизнеса им. Фирмите, които имат успех в е-бизнеса, разбират, че това с съвършено различен начин за правене на бизнес, а не просто нов инструмент, който отговаря на старите модели. При е-бизнеса традиционните физически дейности се заместват от електронни взаимодействия, като традиционните производствени вериги се разширяват във виртуални вериги за добавяне на стойност.
Електронният бизнес се отнася много повече до процесите, организацията, процедурите и мениджмънта на фирмите, отколкото до технологията, която те прилагат.
Учебният материал е представен в 15 теми. Разпределението на часовете за лекции и упражнения е съобразено с формата на обучение и аудиторната заетост на студентите за семестъра.
2. Управленски решения и комуникации
-
Дисциплината “Управленски решения и комуникации” се чете от 2022 г. пред студентите от професионално направление “Администрация и управление” в УНСС, образователно-квалификационна степен “бакалавър”, редовна форма на обучение. Дисциплината е съчетание от два модула - „Управленски решения и риск“ и „Управление на комуникации и връзки с обществеността“, които се изучават като самостоятелни дисциплини от 2006 г..
Описание на съдържанието: Вземането на управленски решения и комуникацията са свързващите процеси в управленската дейност, без които тя не може да съществува. Без вземане на решения и комуникации, различните организационни функции като планиране, организиране, ръководство и контрол не могат да осъществяват. Съвместната дейност във всяка организация предполага контакти и обмен на информация между отделните структурни звена и хора. Първостепенна задача на управлението е изграждането на вътрешна и външна комуникационна система, която да осигури обмен на информация между нейните членове, между структурните й звена и обкръжаващата среда. Като част от ежедневните дейности в една организация комуникациите и вземането на решения оказват влияние върху цялостната ? ефективност. В обучението се прилагат множество практически модели и примери от практиката, както и най-новите тенденции в развитието на теорията и практиката в областта.