Културата и икономиката – ръка за ръка в Софийската опера и балет
Студентите от спец. Бизнес икономика 3-ти и 4-ти курс се включиха в инициативата „Нощ на театрите“, посещавайки Софийската опера и балет. Там имаха възможност да видят процеса по организацията на премиерата на „Дама пика“ – опера от Пьотр И. Чайковски. Надникнали зад кулисите, на голямата сцена се срещнаха с режисьора на постановката – г-жа Вера Петрова. Тя издаде интересни тайни за целия процес по създаване на спектакъла, до които публиката няма достъп. Студентите видяха иновативни решения, както на сцената, така и зад нея. Специално място бе отредено на срещата между студентите и балерината Людмила Илиева. Тя представи експозиция на някои от най-красивите и емблематични сценични костюми и реквизит, гордост на Софийската опера и балет.
Най-важната част от събитието бе специалната среща със заместник-директора г-жа Христина Станева и представители от отдел „Продажби и реклама“. Те показаха кои са таргет аудиториите на Операта и какви подходи се използват. Разкриха иновативният си подход и каналите за таргетиране на публиката. Студентите видяха и наградите им по дигитален маркетинг - най-високо отличие на наградите IAB MIXX AWARDS 2022 в категория „Инфлуенсър маркетинг“ и първо място на BAPRA BRIGHT AWARDS 2022 в категория „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“.
Най-интересно за възпитаниците на УНСС бе участието им в разкриване на иновативни възможности за привличане на нови публики. Напътствани от своя преподавател доц. Петя Биолчева и г-жа Станева те влязоха в различни образи, прилагайки метода на Шестте мислещи шапки на Едуард де Боно. Така по забавен начин, вдъхновени и мотивирани, студентите генерираха множество идеи, които от мениджмънта на Операта се оцениха положително. Това отново показа, че колаборацията между УНСС и културните институции дава положителни резултати.